FAQ - Intrebari frecvente
Mai jos puteti gasi cele mai frecvente intrebari primite de la clientii nostrii si raspunsurile aferente.
Daca aveti alte întrebari sau nelamuriri, va rugam sa nu ezitati sa ne contactati.
- Dovada avizare dauna
- Nota de constare
- Proces verbal intrare/iesire in/din reparatie
- Copie dupa Certificatul de Inmatriculare
- Copie dupa Carte de Identitate si Permis de Conducere
- Constatare amiabila/Proces verbal politie
Nu, utilizatorului nu ii este perceput niciun cost pentru inchirierea masinii. Contravaloarea inchirierii se va deconta in mod direct de catre firma de inchirieri auto de la compania de asigurari a soferului vinovat de producerea accidentului.
In cazul vehiculelor avariate care NU se incadreaza in situatia de dauna totala economica se ofera masina de inlocuire in urmatoarele cazuri:
- Se deconteaza perioada cuprinsa intre data avizarii daunei si data constatarii avariilor de catre asigurator atunci cand vehiculul nu mai poate fi utilizat din punct de vedere tehnic;
- Se deconteaza perioada in care proprietarul efectueaza demersurile necesare introducerii in reparație a vehiculului, fara ca aceasta sa depașească 3 zile lucratoare de la data efectuarii constatarii avariilor, atunci cand vehiculul nu mai poate fi utilizat din punct de vedere tehnic;
- Se decontează perioada de timp justificata necesara repararii vehiculului avariat intr-o unitate reparatoare auto. Aceasta incepe de la data semnarii documentelor care fac dovada introducerii in reparatie a vehiculului pana la iesirea acestuia din reparatie.
In cazul vehiculelor avariate care se incadreaza in categoria daunelor totale economice si nu se mai repara, se deconteaza perioada cuprinsa intre data avizarii daunei si data la care asiguratorul inainteaza oferta de despagubire.
Utilizatorul are obligatia legala de a declara evenimentul la autoritatile competente si de a obtine toate documentele necesare in vederea reparatiei. Detalii in Termeni si Conditii.
Nu, fiecare utilizator are libertatea de a-si alege unde repara autoturismul. Autonom deserveste toti utilizatorii, indiferent de locatie sau de unitatea reparatoare unde are loc reparatia.
Da, se poate oferi masina de schimb si pentru dosarele deschise pe CASCO cu conditia sa se faca regres pe RCA-ul persoanei vinovate de accident.
Autonom beneficiaza de cea mai noua si diversificata gama de autoturisme la nivel national. Masina de inlocuire pusa la dispozitie va fi dintr-o clasa similara cu masina dumneavoastra. Ne straduim sa va oferim un automobil de inlocuire cat mai apropiat de masina dumneavoastra.
Atat timp cat RCA-ul este emis de o societate care activeaza in Romania, nu conteaza.
Autoturismul de inlocuire se poate livra dupa ce utilizatorul face dovada detinerii actelor necesare enumerate la intrebarea nr.1.
Legea care reglementeaza acordarea masinii de inlocuire in cazul lipsei de folosinta este Norma nr. 20/2017, art. 25 modificata cu norma 18/2022 al carui text il puteti gasi mai jos:
Articolul 25
Lipsa de folosinta
(1) Despagubirile cuvenite persoanelor prejudiciate, ca urmare a consecintei lipsei de folosinta a vehiculului avariat, inclusiv pentru inlocuirea temporara a acestuia cu un vehicul dintr-o clasa similara sau inferioara celui avariat, inchiriat de la entitati autorizate cu acest obiect de activitate, sunt stabilite pe baza documentelor justificative care dovedesc prejudiciul suferit ca urmare a imposibilitatii utilizarii vehiculului avariat.
(2) Perioada pentru care se acorda despagubiri ca urmare a consecintei lipsei de folosinta a vehiculului avariat, inclusiv inlocuirea temporara a acestuia cu un vehicul dintr-o clasa similara sau inferioara celui avariat, inchiriat de la entitati autorizate cu acest obiect de activitate, este perioada de timp in care proprietarul poate proceda la repararea acestuia, atunci cand vehiculul nu mai poate fi utilizat din punct de vedere tehnic, conform alin. (3)-(6).
(3) in cazul in care proprietarul procedeaza la repararea unui vehicul avariat care nu se incadreaza in situatia de dauna totala economica, perioada mentionata la alin. (2) se considera perioada cuprinsa intre data avizarii daunei si data constatarii avariilor de catre asigurator, la care se adauga:
a) perioada in care proprietarul efectueaza demersurile necesare introducerii in reparatie a vehiculului, fara ca aceasta sa depaseasca 3 zile lucratoare de la data efectuarii constatarii avariilor de catre asiguratorul RCA; si
b) perioada de timp justificata necesara repararii vehiculului avariat intr-o unitate reparatoare auto; aceasta incepe de la data semnarii documentelor care fac dovada introducerii in reparatie a vehiculului.
(4) in cazul vehiculelor avariate a caror utilizare nu mai este posibila din punct de vedere tehnic, care se incadreaza in categoria daunelor totale economice si nu se mai repara, perioada pentru care se acorda despagubiri ca urmare a consecintei lipsei de folosinta a vehiculului avariat, inclusiv inlocuirea temporara a acestuia cu un vehicul dintr-o clasa similara sau inferioara celui avariat, inchiriat de la entitati autorizate cu acest obiect de activitate, este perioada cuprinsa intre data avizarii daunei si data la care asiguratorul RCA inainteaza oferta de despagubire.
(5) Perioada cuprinsa intre data avizarii daunei si data constatarii avariilor de catre asiguratorul RCA poate fi invocata de catre persoana prejudiciata numai in conditiile in care aceasta permite accesul asiguratorului RCA la bunul avariat si asigura conditiile necesare in vederea efectuarii constatarii avariilor.
(6) Perioada prevazuta la alin. (3) se prelungeste corespunzator cu perioada in care vehiculul nu poate fi introdus in reparatie atunci cand asiguratorul RCA efectueaza cercetari suplimentare.